25/04/2023

Taula rodona “La premsa i la Primera República: sàtira política i debat ideològic”


Detall de l'esdeveniment


 

El pròxim dimarts 25 d’abril a les 18:30 h es realitzarà a la Biblioteca la taula rodona “La premsa i la Primera República: sàtira política i debat ideològic”. Hi participaran: Josep Pich, catedràtic d’història contemporània (UPF), Jaume Guillamet, catedràtic de periodisme (UPF), i Pere Gabriel, catedràtic emèrit i professor honorari d’història contemporània (UAB). L’acte forma part de la programació especial pel 150 aniversari de la Primera República.

 

Pere Gabriel i Sirvent és un escriptor i historiador, centrat en l’àmbit del pensament polític i la història social. Fou professor i catedràtic d’història contemporània a la Universitat Autònoma de Barcelona, especialitzat en l’àmbit social i cultural de la Catalunya contemporània, temàtica de la que se’l considera un expert.

Jaume Guillamet i Lloveras és un periodista català i doctor en història. És Catedràtic de Periodisme de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, ha estat director del Departament de Periodisme i de Comunicació Audiovisual i degà dels Estudis de Periodisme. És vicerector d’Infraestructures i Fundacions.

Josep Pich Mitjana és un historiador i professor de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, especialitzat en la història político-social de Catalunya i els orígens del catalanisme polític al segle XIX.

Cal inscriure’s al formulari per assistir-hi.

L’acte es podrà seguir a través del canal de Youtube de la Biblioteca:

Organitza:

Amb el suport de:

Més activitats

Del 03 de febrer al 17 de març de 2026 |  Diferents horaris

Dissabte, 14 de febrer de 2026 |  Diferents horaris

Dimarts, 17 de febrer de 2026 |  de 18.30 a 20 h

Dijous, 19 de febrer de 2026 |  de 18.30 a 20 h

Dissabte, 21 de febrer de 2026 |  Diferents horaris

Dimarts, 24 de febrer de 2026 |  de 18.30 a 20 h

La Biblioteca estarà tancada per vacances des de l’1 al 31 d’Agost inclusivament.
La Biblioteca estará cerrada por vacaciones desde el 1 al 31 de Agosto inclusive.
The Library will be closed for holidays from 1 to 31 August inclusive.