1/12/2022 – 10/01/2023

Exposició “El Diluvio, el gran diari popular de Barcelona i la Segona República”


Detall de l'esdeveniment

  • Data:
  • Categories:

La Biblioteca Pública Arús inaugurarà el pròxim 1 de desembre la seva nova exposició: “El Diluvio, el gran diari popular de Barcelona i la Segona República”. Com sempre, l’entrada a la Sala d’Exposicions és totalment lliure i es podrà visitar fins al 10 de gener de 2023.

L’exposició explica el paper protagonista que va tenir el diari El Diluvio durant la Segona República. Es va convertir en el gran diari popular de Barcelona i va reunir entre els seus lectors ciutadans d’ideologies progressistes amb diferents matisos. Destaca la vocació d’intervenció en la vida política a través d’editorials que, en alguns casos, van ser reproduïts en forma de cartell i enganxats a les parets de la ciutat. L’exposició es divideix en sis àmbits i es remunta també als orígens del diari. Mostra fotografies, il·lustracions, portades i articles del diari amb explicacions de context.

El periodista i doctor en Història, Gil Toll, és el comissari de l’exposició i autor del llibre El Diluvio, la prensa y la Segunda República, que es va presentar a la Biblioteca i podeu recuperar-ne l’acte en aquest enllaç al canal de Youtube de la Biblioteca.

Gil Toll és periodista a Televisió de Catalunya des de 1986 i professor d’Història del Periodisme a la UAB. Es va doctorar amb la tesi titulada El Diluvio y la Segunda República: la perspectiva político social de un diario popular, republicano y federalista que va servir de base del llibre que va publicar el 2021 amb l’Editorial Icaria.

El dia de la inauguració es farà una visita guiada a l’exposició a càrrec del seu comissari. Més informació i formularis d’inscripció al següent enllaç.

 

Ho organitza:

Hi col·labora:

 

octubre 2023
DlDtDcDjDvDsDg
       1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31      
« set.   nov. »

Més activitats

13/04/2023 – 11/10/2023
L’exposició pretén que l’espectador s’apropi a l’ambient polític, social i cultural del republicanisme i els republicans barcelonins dels anys 1873-1874, quan, per primer cop es proclamà la Primera República i s’intentà l’establiment d’un estat i un règim democràtics i populars a Catalunya i a l’Estat espanyol.
31/10/2023
El pròxim dimarts 31 d'octubre a les 18:30 h es realitzarà la conferència "Les ciències ocultes, el saber heterodox" a càrrec de Pere Sánchez Ferré.
31/10/2023
Com cada mes, Cases Singulars organitza diferents visites guiades a la Biblioteca Pública Arús i la Col·lecció Sherlock Holmes de Joan Proubasta
28/10/2023
Com cada mes, Cases Singulars organitza diferents visites guiades a la Biblioteca Pública Arús i la Col·lecció Sherlock Holmes de Joan Proubasta
24/10/2023
El pròxim dimarts 24 d'octubre a les 18:30 h es presentarà el llibre "L’anarquisme contra la dictadura franquista". L’acte anirà a càrrec del seu autor Ferran Aisa.
21/10/2023
La Biblioteca torna a participar en la principal cita d'arquitectura de Barcelona

La Biblioteca estarà tancada per vacances des de l’1 al 31 d’Agost inclusivament.
La Biblioteca estará cerrada por vacaciones desde el 1 al 31 de Agosto inclusive.
The Library will be closed for holidays from 1 to 31 August inclusive.