11/03/2025

Conferència “Detectives entre páginas” i conferència “El arte de investigar”


Detall de l'esdeveniment


 

El pròxim dimarts, 11 de març a les 11 h tindrà lloc a la Biblioteca Pública Arús la conferència “Detectives entre páginas: un encuentro en un lugar emblemático” i, seguidament, la conferència “El arte de investigar: la verdad detrás del detective”.

Aquesta activitat serà en castellà.

L’acte està obert a tot el públic. Aquesta activitat forma part de les Jornades del 25è aniversari del Col·legi Oficial de Detectius de Catalunya (CODPCAT). Trobareu tota la programació aquí.

ConferènciaDetectives entre páginas: un encuentro en un lugar emblemático”

El detectiu privat és una de les figures literàries més reconegudes, i en aquesta taula rodona tindrem l’oportunitat d’escoltar dos detectius reals i apassionats de la literatura detectivesca. Explorarem la fascinant història de la biblioteca que ens acull, així com la icònica col·lecció TBO, que presenta Sherlock Holmes com a protagonista. A més, compartirem pinzellades sobre el món dels detectius reals, revelant connexions sorprenents entre la ficció i la realitat.

Ponents:

Óscar Rosa és detectiu, podcaster i autor de l’assaig De Baker Street al Paseo de la Castellana. És professor de detectius i conferenciant habitual, compartint la seva passió pels orígens de la professió. A més, forma part de diversos col·lectius nacionals i internacionals, on aporta la seva experiència i contribueix al desenvolupament i reconeixement de la professió i les seves especialitats.

Esther Gómez és detectiva i perita experta en detecció de mentides i comportament no verbal. Pionera en l’aplicació de l’anàlisi científica i professional del comportament no verbal en la recerca privada i l’àmbit forense judicial. És docent universitària, professora de detectius i conferenciant en l’àmbit nacional i internacional. Ha publicat diversos articles científics en el seu camp. Com Óscar Rosa, també és membre actiu de col·lectius nacionals i internacionals.

Josep M. Clavell de Dalmases és col·laborador habitual de la Col·lecció Sherlock Holmes de Joan Proubasta de la Biblioteca Pública Arús. És membre actiu del’Associació Círculo Holmes de Barcelona, entitat dedicada a l’estudi de Sherlock Holmes. A través del seu treball, promou l’estudi i l’apreciació de l’obra d’Arthur Conan Doyle, la literatura policíaca i novel·la negra.

Maribel Giner és directora gerent de la Biblioteca Pública Arús.

 

Conferència “El arte de investigar: la verdad detrás del detective”

Un petit espai on els conferenciants presenten els casos més coneguts en els quals han participat detectius al llarg dels anys. Una conferència positiva i divertida sobre els casos més mediàtics en els quals s’ha vist involucrat un detectiu on expliquen la realitat del que va passar, com va succeir i que van aconseguir, l’ajuda que van prestar i solució real que li van donar al sol·licitant legal de la recerca.

Una conferència en la qual es comptin casos reals que podria incloure tant antics com moderns.

Reflexionar sobre com els detectius privats tenen un paper crucial i contribueixen a la justícia, la seguretat i la resolució de problemes en àmbits tan diversos com el familiar, el corporatiu o el de la protecció de dades, abordant històries de desaparicions, fraus o recerques que van involucrar a figures públiques.

Elisenda Villena és detectiu, criminòloga i directora de seguretat, especialitzada en compliance i canal de denúncia. Forma part de la primera promoció de detectius universitaris i és professora de detectius. A més, és conferenciant habitual, compartint la seva experiència i coneixements en l’àmbit de la investigació privada. Forma part de col·lectius nacionals i internacionals.

David Sanmartin és detectiu i advocat, és professor universitari amb diversos anys d’experiència en l’ensenyament de matèries relacionades amb el detectiu. A més, és conferenciant habitual, compartint el seu coneixement i perspectiva en l’àmbit de la investigació i el dret.

Per a assistir a la conferència, CAL INSCRIPCIÓ PRÈVIA al següent formulari:

L’acte es podrà seguir a través del canal de YouTube de la Biblioteca:

Organitza l’acte:

Amb el suport de:

CALENDARI D’ACTIVITATS
abril 2025
DlDtDcDjDvDsDg
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30     
« març   maig »

Més activitats

Dimarts, 6 de maig de 2025 |  de 18.30 a 20 h

Dimecres, 23 d’abril de 2025 |  de 9:30 h a 11 h

Dimarts, 1 d’abril de 2025 |  de 18.30 a 20 h

Dissabte, 5 d’abril de 2025 |  Diferents horaris

Dimarts, 8 d’abril de 2025 |  de 18.30 a 20 h

Dissabte, 12 d’abril de 2025 |  Diferents horaris

La Biblioteca estarà tancada per vacances des de l’1 al 31 d’Agost inclusivament.
La Biblioteca estará cerrada por vacaciones desde el 1 al 31 de Agosto inclusive.
The Library will be closed for holidays from 1 to 31 August inclusive.