BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:-//Biblioteca Pública Arús - ECPv6.18.0//NONSGML v1.0//EN
CALSCALE:GREGORIAN
METHOD:PUBLISH
X-ORIGINAL-URL:https://bpa.es
X-WR-CALDESC:Esdeveniments per Biblioteca Pública Arús
REFRESH-INTERVAL;VALUE=DURATION:PT1H
X-Robots-Tag:noindex
X-PUBLISHED-TTL:PT1H
BEGIN:VTIMEZONE
TZID:Europe/Madrid
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20250330T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20251026T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20260329T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20261025T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20270328T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20271031T010000
END:STANDARD
END:VTIMEZONE
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Madrid:20260407T183000
DTEND;TZID=Europe/Madrid:20260407T200000
DTSTAMP:20260916T094941Z
CREATED:20260916T094941Z
LAST-MODIFIED:20260916T094941Z
UID:13388-1775586600-1775592000@bpa.es
SUMMARY:Conferència «L’empremta occitana en l’àmbit artístic i cultural»
DESCRIPTION:  \nEl pròxim dimarts\, 7 d’abril\, a les 18.30 h\, tindrà lloc a la Biblioteca Pública Arús la conferència «L’empremta occitana en l’àmbit artístic i cultural»\, a càrrec d’Alexandra Capdevila. \nEl mateix dia\, dimarts\, 7 d’abril\, a les 17 h\, tindrà lloc una visita guiada a l’exposició\, prèvia a la conferència\, a càrrec d’Eduard Berga\, comissari de l’exposició. \nEls estrets lligams dinàstics\, polítics i culturals entre Catalunya i Occitània van afavorir\, durant l’edat mitjana\, una intensa circulació d’artistes a banda i banda dels Pirineus. Pintors\, orfebres\, mestres de cases i picapedrers occitans participaren en la construcció i decoració d’esglésies\, monestirs i edificis civils catalans\, tot introduint formes\, tècniques i solucions constructives pròpies de la seva tradició. Al mateix temps\, artistes catalans es desplaçaren cap a terres occitanes per formar-se\, contribuint a la creació d’un espai artístic compartit. \nAlexandra Capdevila\, és doctora en Geografia i Història i professora a la UOC. \n  \nAtenció\, el formulari d’assistència a la conferència i el de la visita guiada són independents. Cal emplenar-los per separat a aquesta mateixa pàgina web. \nPer a assistir a la visita guiada\, CAL INSCRIPCIÓ PRÈVIA al següent formulari:\n\nPer a assistir a la conferència\, CAL INSCRIPCIÓ PRÈVIA al següent formulari:\n\n  \nL’acte es podrà seguir a través del canal de YouTube de la Biblioteca: \n  \n﻿ \nEnllaços d’interès: \nEl projecte “Ilercavonia Camins dels Càtars” busca donar visibilitat al llegat càtar a les Terres de l’Ebre i zones properes\, i organitza activitats\, rutes i jornades. \nCamins Càtars\, un itinerari cultural europeu. \nOrganitza l’acte: \n \nAmb el suport de: \n \n  \n  \nAmb la col·laboració de: \n  \n* Imatge: Sant Domènec i els albigesos (c. 1493–1499)\, de Pedro Berruguete. Font: Wikimedia Commons (domini públic).
URL:https://bpa.es/esdeveniment/conferencia-lempremta-occitana-en-lambit-artistic-i-cultural/
LOCATION:Biblioteca Arús\, Passeig de Sant Joan\, 26\, Barcelona\, Catalunya\, Barcelona\, 08010\, Spain
CATEGORIES:Conferència,Exposició,Visita guiada a l'exposició
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Madrid:20260414T170000
DTEND;TZID=Europe/Madrid:20260414T200000
DTSTAMP:20260916T094735Z
CREATED:20260916T094735Z
LAST-MODIFIED:20260916T094735Z
UID:13382-1776186000-1776196800@bpa.es
SUMMARY:Conferència «Els càtars i la Inquisició a l’edat mitjana»
DESCRIPTION:  \nEl pròxim dimarts\, 14 d’abril\, a les 18.30 h\, tindrà lloc a la Biblioteca Pública Arús la conferència «Els càtars i la Inquisició a l’edat mitjana»\, a càrrec de Sergi Grau. \nEl mateix dia\, dimarts\, 14 d’abril\, a les 17 h\, tindrà lloc una visita guiada a l’exposició\, prèvia a la conferència\, a càrrec d’Eduard Berga\, comissari de l’exposició. \nQuè va ser realment la Inquisició medieval? En aquesta xerrada analitzarem com va néixer la Inquisició per fer front als càtars i valdesos\, quines van ser les seves conseqüències reals i com funcionava per dins. A més\, desmuntarem els mites i típics més comuns sobre la seva història per comprendre millor aquest complex mecanisme de repressió religiosa. \n  \nSergi Grau\, és doctor en filosofia i professor de la UAB. \n  \nAtenció\, el formulari d’assistència a la conferència i el de la visita guiada són independents. Cal emplenar-los per separat a aquesta mateixa pàgina web. \nPer a assistir a la visita guiada\, CAL INSCRIPCIÓ PRÈVIA al següent formulari:\n\nPer a assistir a la conferència\, CAL INSCRIPCIÓ PRÈVIA al següent formulari:\n\n  \nL’acte es podrà seguir a través del canal de YouTube de la Biblioteca: \n  \n﻿﻿﻿﻿﻿﻿ \nEnllaços d’interès: \nEl projecte “Ilercavonia Camins dels Càtars” busca donar visibilitat al llegat càtar a les Terres de l’Ebre i zones properes\, i organitza activitats\, rutes i jornades. \nCamins Càtars\, un itinerari cultural europeu. \nOrganitza l’acte: \n \nAmb el suport de: \n \n  \n  \nAmb la col·laboració de: \n  \n* Imatge: L’Agitateur du Languedoc\, de Jean-Paul Laurens. Fotografia de Didier Descouens (2017). Font: Wikimedia Commons. Llicència CC BY-SA 4.0.
URL:https://bpa.es/esdeveniment/conferencia-els-catars-i-la-inquisicio-a-ledat-mitjana/
LOCATION:Biblioteca Arús\, Passeig de Sant Joan\, 26\, Barcelona\, Catalunya\, Barcelona\, 08010\, Spain
CATEGORIES:Conferència,Exposició,Visita guiada a l'exposició
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;VALUE=DATE:20260415
DTEND;VALUE=DATE:20260416
DTSTAMP:20260916T094624Z
CREATED:20260916T094624Z
LAST-MODIFIED:20260916T094624Z
UID:13380-1776211200-1776297599@bpa.es
SUMMARY:Conferència «La maçoneria a la Biblioteca Pública Arús»
DESCRIPTION:  \nEl pròxim dimecres\, 15 d’abril\, a les 18 h\, tindrà lloc a la Biblioteca Pública Arús la conferència «La maçoneria a la Biblioteca Pública Arús»\, a càrrec de Josep Brunet. \nAquesta conferència s’emmarca en la celebració dels 15 anys de Cases Singulars\, un programa especial que convida a aprofundir en la història i el valor d’espais singulars com la Biblioteca Arús\, tot redescobrint-los a través de la mirada d’experts. \nLa Biblioteca Arús és un referent en l’estudi de la maçoneria\, tant pel seu origen com per la riquesa del seu fons documental. La conferència oferirà una aproximació a aquest vincle històric\, així com a la importància de la institució en la preservació i difusió d’aquest patrimoni. \nL’activitat tindrà lloc a la Biblioteca Arús (Passeig de Sant Joan\, 26). \nL’assistència requereix entrada prèvia\, té un cost associat i s’ha d’adquirir anticipadament a través del web de Cases Singulars. \nLa conferència no serà enregistrada ni es retransmetrà en directe. \n  \nJosep Brunet\, és membre del Patronat de la Biblioteca Arús. \n  \nOrganitza: \n \n  \nAmb el suport de:
URL:https://bpa.es/esdeveniment/conferencia-la-maconeria-a-la-biblioteca-publica-arus/
LOCATION:Biblioteca Arús\, Passeig de Sant Joan\, 26\, Barcelona\, Catalunya\, Barcelona\, 08010\, Spain
CATEGORIES:Conferència
ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://bpa.es/wp-content/uploads/2026/03/logo_15_anys_cs.png
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Madrid:20260416T183000
DTEND;TZID=Europe/Madrid:20260416T200000
DTSTAMP:20260916T094543Z
CREATED:20260916T094543Z
LAST-MODIFIED:20260916T094543Z
UID:13378-1776364200-1776369600@bpa.es
SUMMARY:Conferència «Gaudí: L'home rere el mite»
DESCRIPTION:  \nEl pròxim dijous\, 16 d’abril\, a les 18.30 h\, tindrà lloc a la Biblioteca Pública Arús la conferència «Gaudí: L’home rere el mite»\, a càrrec de Sònia Casas. \n  \nQuan pensem en Antoni Gaudí\, sovint imaginem el geni solitari consagrat a la Sagrada Família. Però darrere d’aquest mite hi va haver una persona de carn i ossos\, un home obstinat i tenaç\, amb les seves pors\, els seus anhels vitals i desencisos: romàntics\, professionals\, ideològics… \nAquesta conferència proposa un viatge per descobrir el Gaudí menys conegut: la seva família i primeres amistats\, la seva agredolça arribada a Barcelona\, la progressiva entrada als cercles intel·lectuals —alguns vinculats als ambients lliurepensadors i maçònics de la ciutat—\, les seves aficions\, el seu anhel de formar una família…. Episodis personals d’un arquitecte brillant que\, poc abans del canvi de segle\, experimenta una profunda crisi espiritual que transforma tant la seva arquitectura com la seva manera de viure. Què li va passar? \nLa seva arquitectura ens en dona algunes pistes\, doncs com afirmen tots els especialistes\, res en la seva obra és casual. \nEn el marc de l’Any Gaudí\, que commemora el centenari de la seva mort\, aquesta conferència vol acostar al públic el Gaudí més humà\, aquell que s’amaga darrere del mite universal. \n  \nSònia Casas\, és periodista i actualment dirigeix Habilis\, l’editorial de continguts educatius d’Abacus. Durant quinze anys ha estat cap de redacció de la revista Sàpiens\, període durant el qual va participar en diferents projectes de divulgació històrica\, com ara el programa de televisió Pintant el gris o el llibre il·lustrat Els viatges de Ramon Llull. Abans d’això va ser corresponsal de Catalunya Ràdio a l’Amèrica Llatina i de la cadena CNN al Brasil. Ha publicat desenes de reportatges\, articles d’opinió i entrevistes a mitjans com el Magazine de La Vanguardia\, Descobrir Catalunya\, Cuina\, Altaïr\, Lonely Planet Magazine i Sàpiens mateix\, on va sortir el reportatge que va inspirar Retorn als orígens\, la seva primera novel·la. \n  \nPer a assistir a la conferència\, CAL INSCRIPCIÓ PRÈVIA al següent formulari:\n\nL’acte es podrà seguir a través del canal de YouTube de la Biblioteca: \n  \n﻿ \nEnllaços d’interès: \nEl projecte “Ilercavonia Camins dels Càtars” busca donar visibilitat al llegat càtar a les Terres de l’Ebre i zones properes\, i organitza activitats\, rutes i jornades. \nCamins Càtars\, un itinerari cultural europeu. \nOrganitza l’acte: \n \nAmb el suport de: \n \n  \n  \n* Imatge: Retrat d’Antoni Gaudí (1878). Font: Wikimedia Commons\, domini públic.
URL:https://bpa.es/esdeveniment/conferencia-gaudi-lhome-rere-el-mite/
LOCATION:Biblioteca Arús\, Passeig de Sant Joan\, 26\, Barcelona\, Catalunya\, Barcelona\, 08010\, Spain
CATEGORIES:Conferència
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://bpa.es/wp-content/uploads/2026/03/2026.03.20_Gaudi.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Madrid:20260421T183000
DTEND;TZID=Europe/Madrid:20260421T200000
DTSTAMP:20260916T094416Z
CREATED:20260916T094416Z
LAST-MODIFIED:20260916T094416Z
UID:13374-1776796200-1776801600@bpa.es
SUMMARY:Conferència «Antonin Gadal\, l’esperit del catarisme»
DESCRIPTION:  \nEl pròxim dimarts\, 21 d’abril\, a les 18.30 h\, tindrà lloc a la Biblioteca Pública Arús la conferència «Antonin Gadal\, l’esperit del catarisme»\, a càrrec d’Eduard Berga. \nEl mateix dia\, dimarts\, 21 d’abril\, a les 17 h\, tindrà lloc una visita guiada a l’exposició\, prèvia a la conferència\, a càrrec d’Eduard Berga\, comissari de l’exposició. \nMai una societat occidental s’havia vinculat tant amb una espiritualitat cristiana com va fer Occitània amb el catarisme. L’extinció d’aquesta heretgia va significar\, al mateix temps\, llur declivi inexorable. Però la llavor havia estat plantada i va portar de nou la recuperació de l’esperit del catarisme\, que tan meravellosament va saber recollir i transmetre Antonin Gadal en la seva obra En el camí del Sant Graal. \n  \nL’Eduard Berga\, és llicenciat en criminologia i investigador del catarisme. \n  \nAtenció\, el formulari d’assistència a la conferència i el de la visita guiada són independents. Cal emplenar-los per separat a aquesta mateixa pàgina web. \nPer a assistir a la visita guiada\, CAL INSCRIPCIÓ PRÈVIA al següent formulari:\n\nPer a assistir a la conferència\, CAL INSCRIPCIÓ PRÈVIA al següent formulari:\n\nL’acte es podrà seguir a través del canal de YouTube de la Biblioteca: \n  \n﻿ \nEnllaços d’interès: \nEl projecte “Ilercavonia Camins dels Càtars” busca donar visibilitat al llegat càtar a les Terres de l’Ebre i zones properes\, i organitza activitats\, rutes i jornades. \nCamins Càtars\, un itinerari cultural europeu. \nOrganitza l’acte: \n \nAmb el suport de: \n \n  \n  \nAmb la col·laboració de: \n  \n* Imatge: retrat d’Antoine Gadal. Fotografia: Rozekruis Pers. Font: Wikimedia Commons. Llicència CC BY-SA 4.0.
URL:https://bpa.es/esdeveniment/conferencia-antonin-gadal-lesperit-del-catarisme/
LOCATION:Biblioteca Arús\, Passeig de Sant Joan\, 26\, Barcelona\, Catalunya\, Barcelona\, 08010\, Spain
CATEGORIES:Conferència,Exposició,Visita guiada a l'exposició
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Madrid:20260428T183000
DTEND;TZID=Europe/Madrid:20260428T200000
DTSTAMP:20260916T100224Z
CREATED:20260916T100224Z
LAST-MODIFIED:20260916T100224Z
UID:13419-1777401000-1777406400@bpa.es
SUMMARY:Conferència «Quo vadis maçoneria?»
DESCRIPTION:  \nEl pròxim dimarts\, 28 d’abril\, a les 18.30 h\, tindrà lloc a la Biblioteca Pública Arús la conferència «Quo vadis maçoneria?». L’acte anirà a càrrec d’Antoni Bou i el presentarà l’Albert Lecina. \nAnàlisi crític de la societat actual i el rol de la maçoneria. \nAlbert Lecina\, és Sobirà Gran Comanador del Suprem Consell. \nAntoni Bou i Miàs\, és el Sereníssim Gran Mestre del Gran Orient de Catalunya. \n  \nPer a assistir a la conferència\, CAL INSCRIPCIÓ PRÈVIA al següent formulari:\n\nL’acte es podrà seguir a través del canal de YouTube de la Biblioteca: \n  \n﻿ \n  \nOrganitza l’acte: \n \nAmb el suport de: \n \n  \n  \nAmb la col·laboració de:
URL:https://bpa.es/esdeveniment/conferencia-quo-vadis-maconeria/
LOCATION:Biblioteca Arús\, Passeig de Sant Joan\, 26\, Barcelona\, Catalunya\, Barcelona\, 08010\, Spain
CATEGORIES:Conferència
END:VEVENT
END:VCALENDAR